Z ZAKRESU METODYKI REALIZACJI ZAJĘĆ TRADYCYJNYCH

Zaangażowanie Studentów w wymiarze emocjonalnym, intelektualnym, zmysłowym i związanym z wyobraźnią nie jest łatwe, biorąc pod uwagę ich oczekiwania edukacyjne, a także mnogość codziennych obowiązków. Jak zbudować realistyczną lub wyobrażoną przestrzeń do edukacji dla Studentów? Gdzie prowadzić zajęcia, jeśli w sali nauka wydaje się być zbyt “teoretyczna”? Jak ograniczyć bodźce rozpraszające, a dodać rekwizyty, aby Student mógł zanurzyć się w zdobywaniu wiedzy i umiejętności? Jak przygotować Studentów do stanu immersji edukacyjnej i jak z niej wyprowadzić? Jak pobudzić zmysły i emocje, które pomagają w skutecznym uczeniu się? W trakcie webinaru poszukamy możliwości stosowania immersji na zajęciach również wtedy, gdy znajdujemy się w przestrzeni rzeczywistej, a skorzystanie z nowoczesnych technologii jest niemożliwe.

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Osiąganie uzasadnionych merytorycznie i perspektywicznie efektów uczenia się powinno być głównym celem edukacyjnym zarówno z perspektywy Nauczyciela Akademickiego, jak i Studenta. W tym ujęciu należy pochylić się nad nimi i potraktować je jako drogowskazy w projektowaniu zajęć. Z pomocą w grupowaniu przedmiotowych efektów uczenia się, a następnie doborze zadań, które pozwolą ocenić stopień ich osiągnięcia oraz zaplanowaniu metod i narzędzi dydaktycznych przychodzi model Constructive Alignment. Na warsztatach zastanowimy się wspólnie. jak przejść od ogólnych założeń zajęć do szczegółów ich wdrażania i jak uczynić z sylabusa narzędzie, które jest przydatne oraz niezbędne na co dzień. 

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

  • 6 maja (poniedziałek) godz. 13.00-15.00 - formularz zapisów - zaproszenie na webinar zostanie przesłane 6 maja do godz. 10.

Współcześni Studenci, którzy często podejmują studia z myślą o swoich planach zawodowych oczekują od Nauczycieli Akademickich bieżącej i konstruktywnej informacji zwrotnej o swoich działaniach. Może ona być bowiem przydatna nie tylko przy kolejnych etapach pisania pracy licencjackiej czy magisterskiej, projektu czy innych zadaniach, ale przede wszystkim podczas wykonywania różnych zadań zawodowych. Jak zatem przekazywać pozytywną i negatywną opinię w rozmowie indywidualnej, a jak na forum grupy? O jakich zasadach należy zawsze pamiętać? Co zawrzeć w komunikacie? Jakie rodzaje informacji zwrotnej są możliwe do wyboru? Jakich materiałów dodatkowych warto użyć? Jak budować komunikat do osób, które są podatne na motywację negatywną, a jak do osób, które preferują motywację pozytywną? W czasie warsztatu poszukamy odpowiedzi na te i inne pytania oraz zdiagnozujemy własne umiejętności w zakresie dostarczania informacji zwrotnej.

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Ocenianie Studentów jest nie tylko formalnym wymogiem wobec Nauczycieli Akademickich, ale także szansą na systematyczne analizowanie postępów Studentów i wspieranie ich w procesie rozwoju. Oceny powinny być jednak wartościowe, czyli zwiększające świadomość Studentów w zakresie swoich mocnych i słabych stron, motywujące i klarowne, a taką rolę nie zawsze spełniają oceny w formacie liczbowym. W trakcie webinaru porozmawiamy o metodach, zakresie i użyteczności oceny diagnozującej, formatywnej i sumarycznej, które znajdują się w wachlarzu narzędzi Nauczyciela. Zastanowimy się również nad tym, jak prezentować wnioski z oceny Studentowi, jak ocena może pomagać Nauczycielowi oraz nad zasadami konstruowania kryteriów oceniania w sposób jasny dla osoby podlegającej ocenie.  .

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Można wnioskować, że Student rozumie informacje prezentowane przez Nauczyciela, jeśli potrafi je prawidłowo parafrazować, a także wyobrazić sobie, o co chodzi. W szczególności dotyczy to zjawisk i pojęć wieloaspektowych, wynikających z określonego kontekstu i interdyscyplinarnych. Ponieważ słowne wyjaśnienie jest czasem niewystarczające, warto sięgnąć po wizualizację informacji. Na jakie pytania należy sobie odpowiedzieć, jeśli przygotowujemy się do prezentacji nowych informacji Studentowi? Jak szczegółowej wizualizacji potrzebuje Student? Czy można stworzyć uniwersalną wizualizację czy jednak należy ją dostosować do potrzeb Studenta? Z jakich form wizualizacji informacji można korzystać? Nad tymi zagadnieniami pochylimy się w trakcie tego webinaru.

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Zastosowanie metody Design Thinking, dość popularnej w innowacyjnych organizacjach, może znacząco wzbogaić wykorzystanie metody projektowej na zajęciach. Może także działać motywująco na Studentów, którzy chcą zobaczyć cel i przydatność zarówno projektów badawczych, lokalnych, jak i technicznych. Ze względu na zespołowy charakter metody może być to rozwiązanie zarówno dla Studentów, którzy lubią pracę w grupie, jak i tych, których warto do tego dopiero przekonać. W trakcie webinaru porozmawiamy o istocie metody, możliwości jej dostosowania do zajęć na uczelni, organizacji poszczególnych kroków zarówno w sali zajęciowej, jak i poza nią, a także zakresie zadań zarówno Studentów, jak i Nauczyciela Akademickiego. Zastanowimy się również nad tym, jakie materiały dydaktyczne warto przygotować dla Studentów i w jaki sposób wspierać ich przy możliwych wyzwaniach.

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Sprawdzone i powtarzane metody dydaktyczne, zarówno aktywne, jak i bierne są przewidywalne i komfortowe dla Nauczycieli i Studentów. Nie powodują jednak ich prawdziwego rozwoju, a także nie sprzyjają długoterminowemu zaangażowaniu i zapamiętywaniu. Jaką dynamikę i sposób prowadzenia zajęć lubi ludzki mózg? Jak modyfikować dotychczasowe metody dydaktyczne, a jakie rewolucyjne zmiany można w tym zakresie wprowadzić? Jak zarządzać zmianą w trakcie zajęć dydaktycznych? W jaki sposób przekonać czasem sceptycznych Studentów i współpracowników do wychodzenia ze strefy ich dydaktycznego komfortu? Nad odpowiedziami na te pytania pochylimy się w czasie webinaru.

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Z ZAKRESU METODYKI ZAJĘĆ E-LEARNINGOWYCH

Zadaniem metod eksponujących jest wywołanie emocji i wyeksponowanie wartości, które później przedstawiane są przez Studentów w postaci ocen, analiz, poglądów. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tych metod jest szczególnie istotne na kierunkach filologicznych, historycznych, pedagogicznych natomiast z powodzeniem można je również wplatać w programy innych kierunków. Rozwój dostępności cyfrowej zwiększył możliwość prowadzenia zajęć metodami eksponującymi nie tylko w formie stacjonarnej ale również w formie zdalnej. W trakcie webinaru poznamy narzędzia i zasoby internetowe, które będą pomocne podczas włączenia metod eksponujących do zajęć prowadzonych na odległość.

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Metoda Problem Based Learning należy do metod dydaktycznych, które wpływają na poszerzenie i zdobywanie nowej wiedzy poprzez rozwiązywanie rzeczywistych problemów. Podczas zajęć prowadzonych metodą PBL Studenci rozwijają umiejętności krytycznego myślenia, współpracy w grupie, komunikacji. Narzędzia dydaktyczne wykorzystywane w PBL wpływają na zwiększenie motywacji i zaangażowania w proces nauki a jednocześnie Studenci są przygotowywani do pracy w warunkach wymagających kreatywności i samodzielności.

Warsztaty będą realizowane stacjonarnie i będą obejmowały 8h zegarowych w ramach 2 dni szkoleniowych (I dzień szkoleniowy - 17.04.2024 – 4h i drugi dzień szkoleniowy - 24.04.2024-4h).

Tematy, które będą poruszane na warsztatach to budowanie zespołów, kompetencje superwizora metody PBL, działania zespołowe, formy udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, ocenianie.

Uczestnicy otrzymają komplet materiałów oraz imienny certyfikat o ukończeniu szkolenia

Szkolenie będzie prowadzone w grupach 4-osobowych. Maksymalna liczba uczestników - 12.

Limit miejsc

12 osób

Miejsce szkolenia

Rektorat II
ul. Narutowicza 68
sala 222

Terminy