Szkolenia
Z zakresu metodyki realizacji zajęć tradycyjnych
Wprowadzanie krótkich form weryfikacji wiedzy z wykorzystaniem narzędzi informatycznych w trakcie zajęć wydaje się być przydatne z kilku powodów. Jest to bowiem forma motywowania Studentów do sięgnięcia do zasobów pamięci, wzmacniania ich koncentracji na zadaniu, rozwijania pracy zespołowej, utrwalania wiedzy i jednoczesnej przerwy w dostarczaniu nowych informacji, forma prezentacji zaangażowania i nowoczesnego podejścia Nauczycieli Akademickich, a jednocześnie efektywnego wykorzystania naturalnych kompetencji cyfrowych Studentów. W czasie webinaru poznacie Państwo narzędzie H5P Interaktywna treść (w Moodle), bezpłatne funkcjonalności Mentimeter, Genially, Pool Everywhere, Kahoot! oraz Blooket. Będziecie Państwo mieli także szansę zaprojektować zadanie lub quiz do własnych zajęć w tym narzędziu, które będziecie Państwo postrzegali jako najbardziej atrakcyjne i przydatne.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Termin:
- 25 listopada (wtorek) godz. 12:00 - 14:00 - formularz zapisów
Spotkania dydaktyczne w sali zajęciowej nie pozwalają na przekazanie Studentom kompleksowych informacji na każdy temat, co wynika głównie z czasu trwania zajęć, mnogości treści, a także dążenia do utrwalania przekazywanych informacji. W efekcie Nauczyciel Akademicki nie może przekazać Studentom wszystkiego, co wie i co chciałby powiedzieć, a Studenci, nawet jeśli dany obszar ich interesuje, nie mają czasu na pytanie o dodatkowe informacje. Tu z pomocą przychodzi metoda portfolio, która daje czas Studentom na stopniowe budowanie wiedzy, dokumentowanie pracy bieżącej, a jednocześnie może stać się pomocnym narzędziem w nauczaniu innym. W trakcie webinaru porozmawiamy o istocie metody portfolio, jego możliwej zawartości, zasadach przygotowania i zadaniach Nauczyciela. Zastanowimy się również na tym, jak oceniać opracowane portfolio. Porozmawiamy również o korzyściach z budowania portfolio dla Studenta, ale również dla Nauczyciela.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Termin:
- 5 grudnia (piątek) godz. 9:00 - 10:30 - formularz zapisów
Zarówno dla Nauczyciela Akademickiego, jak i Studenta wyzwanie stanowi praca z ogromem bardzo szczegółowych informacji. Może pojawić się wówczas poczucie zagubienia, a nawet frustracji związanej z trudnością zapamiętania wszystkich treści, wskazania najbardziej istotnych kwestii czy chociażby sformułowania wniosków. W czasie webinaru porozmawiamy o metodzie Cornella dotyczącej tworzenia podręcznych notatek, która motywuje osoby pracujące z ogromem informacji do ich przetworzenia, uporządkowania i wybrania kluczowych treści. Zastanowimy się również nad tym, jak jeszcze bardziej skorzystać z potencjału tej metody, aby ułatwić Studentom zapamiętanie nowo poznanych treści. Wypróbujemy również notowanie i prezentowanie informacji z wykorzystaniem metody Cornella, aby sprawdzić przydatność tego rozwiązania na samych sobie.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Termin:
- 10 grudnia (środa) godz. 13:30 - 15:00 - formularz zapisów
Edukacja powinna mieć wymiar praktyczny i przygotowywać Studentów do wykonywania zawodów planowanych w programach studiów, ale także zawodów przyszłości. Praktyczność jest ważna także z punktu widzenia Osób uczących się, którzy często poszukują informacji potencjalnie użytecznych obecnie lub w niedalekiej przyszłości. Czy w takim razie można stosować nie tylko praktyczne metody dydaktyczne, ale również praktyczne metody zaliczenia przedmiotu? Jakie zadania stawiać Studentom i według jakich kryteriów je oceniać, aby zweryfikować autentyczną wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne Uczestników zajęć? Jak dobór takich metod wpływa na motywację Studentów? Na te pytania poszukamy odpowiedzi w czasie spotkania, inspirując się stosowanym na uczelniach medycznych modelem OSCE.
Forma szkolenia
online - MS Teams
Termin:
- 15 grudnia (poniedziałek) godz. 13:00 - 14:30 - formularz zapisów
