Stacjonarne Studium Doktoranckie Mikrobiologii, Biotechnologii i Biologii Eksperymentalnej
Celem kształcenia jest przygotowanie i wypromowanie wysoko wykwalifikowanej kadry doktorów
z zakresu biotechnologii, mikrobiologii, immunologii i różnych specjalności biologii eksperymentalnej (np. cytofizjologii, neurobiologii itp.) do pracy naukowej i dydaktycznej w szkołach wyższych, Polskiej Akademii Nauk, instytutach resortowych, medycynie, przemyśle, rolnictwie i placówkach oświatowych.
EFEKTY KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE WIEDZY – DOKTORANT/ABSOLWENT:
- wyjaśnia w sposób szczegółowy i zaawansowany komponenty, procesy oraz mechanizmy, będące przedmiotem badań z zakresu mikrobiologii, immunologii, biotechnologii lub biologii eksperymentalnej,
- opisuje bieżące problemy naukowe, zwłaszcza dotychczas nierozwiązane, z zakresu mikrobiologii, immunologii, biotechnologii lub biologii eksperymentalnej,
- wyjaśnia relacje pomiędzy naukami biologicznymi, medycznymi i ścisłymi oraz pomiędzy poszczególnymi dyscyplinami biologicznymi,
- charakteryzuje metodologię oraz warsztat badawczy uprawianej dyscypliny,
- opisuje sposoby pozyskiwania funduszy na badania naukowe z różnych źródeł na szczeblu regionalnym, krajowym lub międzynarodowym,
- charakteryzuje szkoły i poglądy filozoficzne lub podstawowe zagadnienia z zakresu mikro- i makroekonomii.
EFEKTY KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI – DOKTORANT/ABSOLWENT:
- planuje i prowadzi badania, posługując się stosownymi metodami badawczymi,
- wykorzystuje teorie z zakresu nauk biologicznych i nauk ścisłych w badaniach naukowych,
- wykorzystuje różnorodne źródła specjalistycznej informacji, w tym elektroniczne,
- interpretuje wyniki własnych badań z wykorzystaniem zaawansowanej analizy statystycznej,
- posługuje się biegle językiem ojczystym i przynajmniej jednym obcym nowożytnym w sposób umożliwiający pisanie artykułów naukowych, wygłaszanie referatów, prezentowanie plakatów i komunikację z cudzoziemcami,
- przygotowuje i prezentuje pracę doktorską,
- przygotowuje wnioski o dofinansowanie udziału w konferencjach naukowych,
- prowadzi zajęcia dydaktyczne na poziomie akademickim lub popularno-naukowym w języku ojczystym lub obcym nowożytnym.
EFEKTY KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH – DOKTORANT/ABSOLWENT:
- uzasadnia potrzebę intensywnego samokształcenia, zwłaszcza w zakresie uprawianej dyscypliny,
- charakteryzuje społeczną rolę badacza,
- ocenia krytycznie zarówno własną pracę naukową, jak i osiągnięcia oraz wkład pracy innych osób,
- stosuje zasady etyki pracy naukowej i dobre obyczaje w pracy zawodowej,
- działa na rzecz etosu pracy zespołowej, przede wszystkim w działalności naukowej,
- stosuje się do zasad odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy własnej i innych osób,
- uzasadnia potrzebę aktualizacji wiedzy dotyczącej technik laboratoryjnych i badawczych
oraz wykorzystywania jej w działalności naukowej.