p w ś c p s n
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 

Informacje dot. funkcjonowania infrastruktury informatycznej w czasie pandemii

Szanowni Państwo,

 

Zdalne prowadzenie zajęć - z ostatniej chwili

  1. Poradnik pracy zdalnej
  2. Praca zdalna - jak robić to efektywnie?
  3. Wykładowco uruchomiono kursy na Moodle dla wszystkich przedmiotów w semestrze letnim 2019/2020
    Platforma zdalnego nauczania eCampusUŁ (Moodle

 

Z powodu bieżącej dynamicznej sytuacji epidemiologicznej administratorzy LAN i pracownicy Laboratorium Technik Komputerowych i Analitycznych UŁ pracują tylko zdalnie.

Wszelki kontakt jest możliwy tylko przez służbowe adresy mailowe.

Skany wniosku o:

  • założenie/uaktualnienie certyfikatu niekwalifikowanego (do użytku w PP),
  • założenie konta pocztowego (jeżeli ktoś takiego potrzebuje)

należy wysłać  na adresy administratorów LAN michal.gruberski <at> biol.uni.lodz.pl oraz pawel.hilt <at> biol.uni.lodz.pl  tylko z adresu służbowego. Jeżeli nie mają Państwo dostępu do swojej skrzynki pocztowej (złe hasło, zablokowane konto itp.), należy wysłać prośbę o zresetowanie hasła przez służbowy e-mail kierownika jednostki.

Wszelkie zgłoszenia o zamieszczenie informacji na wydziałowej stronie www należy wysyłać na adres grazyna.garnysz <at> biol.uni.lodz.pl lub ww. adresy administratorów LAN.

Wszyscy pracownicy Wydziału mogą korzystać z narzędzi audio/wideokonferencyjnych.
Do dyspozycji wszystkich są:

  1. Usługa Teams (z grupy Microsoft Office365) - została uruchomiona i skonfigurowana tak, aby można było współpracować z osobami również spoza naszego Wydziału. Jest ona dostępna po zalogowaniu się do dowolnej usługi wydziałowego Office365 np. poczty. Krótki film instruktażowy UŁ opublikował na stronie Microsoft Teams – jak korzystać? oraz w serwisie YouTube pod adresem https://youtu.be/h_AsQ_v8q2w. Pytania związane z Teams należy kierować na adres michal.gruberski <at> biol.uni.lodz.pl
  2. Usługa Cisco Webex Meetings.  Firma Cisco z uwagi na aktualną sytuację udostępniła bezpłatnie tę usługę do liczby 100 uczestników konferencji. Aby mieć do niej dostęp należy poprzez stronę internetową cart.webex.com/sign-up zwrócić się o utworzenie tzw. indywidualnego pokoju. Po jego utworzeniu możliwe jest łatwe zestawianie wideo lub tylko audio konferencji. W tej chwili już potwierdzenie utworzenia pokoju jest prawie natychmiastowe. Pytania związane z Cisco Webex Meetings należy kierować na adres pawel.hilt <at> biol.uni.lodz.pl
  3. Skype - usługa powszechnie znana i wykorzystywana. Z uwagi na jej powszechną znajomość nie udzielamy szczegółowego wsparcia.

Z uwagi na bardzo dużą ilość pracy administratorów w obecnej sytuacji, bardzo prosimy najpierw starać się uruchomić usługę samodzienie, a dopiero w przypadku istotnych trudności kierować zapytanie do wskazanych osób. 

Przypominamy również, że w UŁ funkcjonuje uniwersytecka profesjonalna platforma zdalnego nauczania  eCampusUŁ (Moodle). Wymaga ona w zasadzie wcześniejszego przeszkolenia w zakresie samej metody dydaktycznej oraz metod przygotowania i prowadzenia zajęć zgodnie z określoną przez platformę strukturą. Niemniej jednak z uwagi na wyjątkowość sytuacji można próbować wykorzystać platformę "z marszu". Obecnie została uproszczona procedura zgłaszania kursu. Instrukcja korzystania z tego środka dostępna jest jako kurs “Poradnik wykładowcy Platforma eCampus UŁ”, a kod dostępu został rozesłany do wszystkich nauczycieli akademickich e-mailem na służbowe adresy 13.03.2020 o godz. 15:27. Pomocą techniczną służy Centrum Informatyki UŁ. Formalności przy uruchomieniu kursu zdalnego przez pracownika naszego wydziału zostały opisane w Komunikacie Dziekana Wydziału BiOŚ UŁ z dnia 16.03.2020, rozesłany e-mailowo 16.03.2020 o godz. 10:48.   

Pozostałe pytania dot. pracy zdalnej należy kierować do eligiusz.serafin <at> biol.uni.lodz.pl.

Informacje dodatkowe:

  • wnioski i formularze - strona biol.uni.lodz.pl > zakładka Pracownicy > Komunikaty > Formularze dla pracowników
  • Statistica, antywirus do komputerów służbowych, informacje od LTKiA, itp. - strona biol.uni.lodz.pl > zakładka Pracownicy > Intranet (dostępne tylko dla pracowników po zalogowaniu, hasło jak do poczty)
  • strona HeplDesk UŁ: https://helpdesk.uni.lodz.pl/
  • zgłaszanie problemów do Centrum Informatyki UŁ przez portal https://hd.uni.lodz.pl/ (po zalogowaniu kontem AD, takim jak do Portalu pracowniczego)